TCL Corporation: stabilna sprzedaż w pierwszym kwartale i sukces ekranów LCD

25 kwietnia firma TCL Corporation opublikowała swoje wyniki z pierwszego kwartału. Raport wskazuje, że spółka zarobiła 802,176 mln euro oraz że zyski ze sprzedaży wynoszą 786,582 mln euro. Zysk netto wynosi 1,554 mln euro. W pierwszym kwartale spółka TCL zrealizowała także transakcje finansowe na ogólną kwotę 46,875 mln.

Według raportu spółka wdrożyła strategię „Rozwoju rynku chińskiego oraz głównych rynków zagranicznych”. Strategia ta dała pozytywne wyniki na poziomie narodowym przy wzroście dochodu o 5,7% w stosunku do roku poprzedniego. Firma TCL Corporation zwiększyła kontrolę ryzyka na rynkach zagranicznych, co pozwoliło osiągnąć większe zyski. Ten wzrost zysków w stosunku rocznym wynika z dodatkowych 35,650 mln euro zysku wypracowanego dzięki sprzedaży filii produkującej urządzenia niskonapięciowe oraz 7,106 mln zarobionych dzięki konwersji obligacji. Do wygenerowania zysku netto w pierwszym kwartale 2008 r. przyczyniły się również w dużym stopniu dochody jednorazowe. Dodatkowo światowy kryzys finansowy dotknął również filię produkującą sprzęt telekomunikacyjny za granicą. Odnotowała ona straty w stosunku do roku poprzedniego.

„Postawiona wobec nacisków i wyzwań spółka zastosowała swoją strategię, odświeżając ofertę krajową oraz rozwijając swoje rynki za granicą na początku roku. Strategia ta pozwoliła zachować stabilność podczas kryzysu finansowego”, zauważył prezes firmy TCL Corporation Li Dongsheng. Aktualnie spółka jest w dobrej kondycji. Nasze sektory działalności generują dodatnie wyniki operacyjne. Zauważyliśmy wielką poprawę w gospodarce magazynowej oraz sieci zaopatrzenia. Wszystkie te wskaźniki pozwolą firmie TCL stawić aktywnie czoła kryzysowi finansowemu”.

Bilans pierwszego kwartału pokazuje również, że rynek elektroniki i multimediów odczuł już wzrost przy sprzedaży wynoszącej 2,421 mln urządzeń. Ekrany LCD stanowią połowę tej liczby przy 1,199 mln sprzedanych sztuk. To wzrost o 122,4% w stosunku do poprzedniego roku. W Chinach sprzedaż wzrosła o 235,3% w stosunku do ostatniego roku, natomiast rynki zagraniczne zanotowały wzrost o 40,4% w tym samym okresie. W sektorze audio-wideo spółka otrzymała duże zamówienia od wiernych klientów oraz zawarła nowe kontrakty. Umożliwiło to wzrost o 1,6% w stosunku do poprzedniego roku. Dodatkowo wpływ produktów Blu-ray i HD DVD jest tak duży, że firma TCL Corporation oczekuje wkrótce dużych zamówień.

Odkąd kryzys finansowy obniżył zamówienia i zmniejszył współczynnik wymiany, sektor telekomunikacyjny znajduje się w zawieszeniu. W pierwszym kwartale spółka sprzedała 2,276 mln telefonów i kart telefonicznych, co daje spadek w stosunku do poprzedniego roku. Natomiast w tym samym sektorze widać wzrost o 84% na rynku chińskim. W marcu firma TCL Corporation powzięła wiele akcji w odpowiedzi na spadek sprzedaży. W lutym zanotowano nawet widoczną poprawę. Od marca globalna sprzedaż wzrosła z miesiąca na miesiąc o 61,44%. Sprzedaż zagraniczna wzrosła także o 46,32% z miesiąca na miesiąc.

Firma TCL Corporation pokazuje, że mimo kryzysu finansowego spółka potrafi wyprzedzać i przygotowywać odpowiedni budżet. Wzmacnia to możliwości reagowania na kryzys i wyprzedzania ryzyka. Dodatkowo skuteczność oraz poprawa struktury produkcji są kluczami wzrostu. Niedawno spółka oficjalnie podwyższyła swój kapitał poprzez inwestycje ze środków prywatnych. Pochodzą one od akcjonariuszy, którzy zainwestowali w projekty modułów LCD o dużych i małych rozmiarach. Aby sprostać rosnącej szybko sprzedaży ekranów, firma TCL Corporation przyspieszyła proces produkcyjny. Od stycznia do marca 2009 r. wyprodukowano 79 672 modułów, a druga linia produkcyjna rozpocznie masową produkcję w kwietniu. Pokazuje to, że spółka nie liczy już na import modułów LCD. Poprawa produkcji nie wystarczy jednak do obniżenia kosztów. Należy przyspieszyć ofertę nowych produktów, poprawić ich koncepcję oraz zmniejszyć koszty logistyczne. Wszystkie te środki zwiększą konkurencyjność firmy TCL.

Najnowsze informacje o produktach

U5 Biały

Nowa elegancka rama Ultra-Narrow

Więcej